فروش Helldivers 2 در بیش از ۱۷۰ کشور متوقف شد

گیفت کارت پلی استیشن

بازی Helldivers 2 اخیرا با اجباری کردن اتصال به حساب پلی استیشن منجر به خشم و اعتراض پی‌سی گیمرها و کاربران استیم شد. اکنون فروش این بازی در تعداد زیادی از ریجن‌های استیم متوقف شده تا بنزین بیشتری روی آتش خشم گیمرها ریخته شود.

سونی به تازگی اعلام کرد که بازیکنان نسخه پی‌سی Helldivers 2 از تاریخ ۳۰ می یا ۱۰ خرداد برای دسترسی به بازی باید وارد حساب پلی استیشن شوند. این موضوع به دلایلی باعث عصبانیت پی‌سی گیمرها شد. یکی از این دلایل صرفا به الزام برای استفاده از حساب دیگری غیر از حساب استیم برمی‌گشت، که اگر بخواهیم صادق باشیم، این روزها نباید برای یک پی‌سی گیمر عجیب باشد. به هر حال، این روزها اکثر ناشرهای بزرگ علی‌رغم انتشار بازی‌های خود در استیم یا اپیک گیمز، از زیرساخت آنلاین خاص خود هم استفاده می‌کنند و بسیاری از بازی‌های آن‌ها (همچون عناوین یوبیسافت، اکتیویژن، الکترونیک آرتز، ایکس باکس و…) بدون این زیرساخت‌ها اصلا قابل تجربه نیستند.

اما مسئله مهم‌تری که جای عصبانیت بیشتری داشت، این بود که پلی استیشن در بسیاری از کشورهای دنیا خدمات خود را ارائه نمی‌دهد یا به عبارت دیگر، کاربران ساکن در بسیاری از کشورهای دنیا قادر به ساخت اکانت PSN نیستند. البته که این جنجال هم برای گیمر ایرانی چیزی جز یک شوخی نیست و همه ما با اکانت‌های خود به امثال آمریکا، اوکراین، ترکیه، آرژانتین و… سفر کرده‌ایم. اما برای کاربران سایر کشورهای دنیا که احتمالا به اندازه ما باتجربه نیستند، قانون جدید Helldivers 2 بدین معناست که آن‌ها از دسترسی به بازی منع شده‌اند.

این مسئله اکنون یک قدم هم فراتر رفته و استیم فروش Helldivers 2 را در تمام کشورهایی که خارج از پوشش پلی استیشن هستند را متوقف کرده است. طبق داده‌های SteamDB، هل‌دایورز 2 از فروشگاه بیش از ۱۷۰ ریجن استیم حذف شده که شامل بسیاری از کشورهای آفریقا، خاورمیانه، آسیای غربی و اروپای شرقی می‌شود. بدین ترتیب کاربران این کشورها برای خرید بازی یا باید ریجن اکانت استیم خود را تغییر دهند، یا به فردی بسپرند که بازی را از کشوری دیگر برایشان هدیه کند.

 

جا دارد دوباره تاکید کنیم که چنین اتفاقاتی برای یک ایرانی همچون یک روز کاری عادی می‌ماند، اما اگر از مقیاس جهانی نگاه کنیم، سونی با این کار ضربه بزرگی به بخش قابل توجهی از بازیکنان Helldivers 2 زده است. امیدواریم واکنش شدید کاربران نتیجه دهد و کاربران با خیال راحت بتوانند به تجربه بازی ادامه دهند.

علی نوری
ارسال دیدگاه