بهترین دی ان اس برای کاهش پینگ و اجرای بازیها

دی ان اس

دی ان اس DNS

درود بر شما کاربر عزیز، در این مطلب قصد داریم در مورد دی ان اس راهنمایی کنیم. آیا شما هم در اجرای بازی‌های آنلاین PS5 با مشکل مواجه شده‌اید؟ یا در اجرای لانچر Epic Game مشکل دارید؟

قبل از آن اگر پلاس قانونی و ارزان قیمت پلی استیشن ترکیه نیاز دارید، اینجا کلیک فرمایید.

ابتدا به این پرسش پاسخ می دهیم که دی ان اس چیست؟

غالبا از DNS به صورت یک کتابچه تلفن یاد می‌شود که شما در آن به دنبال نام یک نفر می‌گردید و کتابچه شماره تلفن فرد را به شما ارائه می‌کند. DNS نیز همچون کتابچه تلفن نام‌های خوانا برای انسان را به اعدادی تبدیل می‌کند که رایانه‌ها به راحتی آن را می‌فهمند. به بیانی دیگر زمانی که شما قصد جستجو چیزی در اینترنت دارید، تمامی این جستجو‌ها برای یک دیتابیس ارسال می‌شود. سپس بعد از یافتن جواب از دیتابیس به شما نشان داده می‌شوند. هرچه این دیتابیس سریعتر باشد، سرعت بارگذاری صفحات وب نیز به شدت افزایش پیدا می‌کند.

 

معرفی بهترین دی ان اس کاهش پینگ

یکی از بهترین دی ان اس های کاهش پینگ برای بازی های کالاف دیوتی و پابجی موبایل به شرح زیر است:

 

10.202.10.10

10.202.10.11

 

با ست کردن این DNS در تنظیمات گوشی موبایل خود، بهترین تجربه از گیمینگ را خواهید داشت.

 

بهترین DNS برای کاهش پینگ، دی ان اس DNS شکن Shecan

یکی دیگر از بهترین و معروف ترین دی ان اس ها، شکن می باشد. دی ان اس قبلی و دی ان اس شکن، کم اختلال ترین DNS ها هستند.

 

185.51.200.2

178.22.122.100

 

در حالت عادی دی ان اس سرور‌های معمولی هیچ تاثیری بر دور زدن تحریم‌های خارجی ندارند. اما استفاده از نوعی DNS سرور‌ها مرسوم به «SmartDNS» می‌تواند به شما در دور زدن تحریم‌های جغرافیایی کمک کند. این نوع از دی ان اس با پنهان کردن موقعیت مکانی شما را از دید وب سایت یا سرورهای بازی‌، به شما امکان دسترسی به آن را فراهم می‌کنند.

 

مزیت استفاده از سرویس‌های SmartDNS تنها به رفع تحریم سرورهای بازی، محدود نمی‌شود. در حال حاضر بسیاری از کاربران در سرتاسر دنیا برای برداشتن سد محدودیت‌های اینترنت که مبتنی بر موقعیت مکانی است، از این سرویس‌ها استفاده می‌کنند. دسترسی به سریال‌های سرویسی مثل نتفلیکس، یک نمونه از کاربردهای دیگر SmartDNS است.

 

آیا DNS بر سرعت اینترنت تاثیرگذار است؟

با وجود اینکه دی ان اس ارتباط مستقیمی با سرعت اینترنت ندارد، اما کامپیوترها پاسخ‌های DNS را به صورت محلی در حافظه کش ذخیره می‌کنند. از این جهت، دامنه‌های خاص و پربازدید را با سرعت بالاتری اجرا می‌کنند. پس DNS تاحدودی می‌تواند بر سرعت نمایش یک صفحه در رایانه شما تاثیر بگذارد.

 

آیا DNS پینگ بازی را کاهش می‌دهد؟

استفاده از دی ان اس می‌تواند در تجربه‌ی بازی کردن شما، خصوصا عناوینی که شامل تحریم‌های جغرافیایی هستند، بسیار موثر باشد. با این حال استفاده از DNS لزوما بر بهبود پینگ شما تاثیر گذار نخواهد بود. متناسب به فاصله‌ی فیزیکی سرور اتصالی تا سرور بازی، استفاده از DNS می‌تواند پینگ شما را کاهش و یا حتی افزایش دهد.

 

استفاده از DNS چه مزایایی برای گیمرها دارد؟

هیچ دلیل قطعی وجود ندارد که تغییر dns باعث بهبود پینگ برای بازی های آنلاین شود. با این حال تغییر سرورهای DNS به طور بالقوه می‌تواند سرعت بارگیری و بارگذاری (bandwidth) را بهبود بخشد. اما هیچ نشانه واقعی وجود ندارد که تابت کند، تأخیر (latency) یا پینگ (ping) را هنگام بازی کردن، کاهش دهد.

 

همچنین با بهره گیری از سرویس‌های DNS شما می‌توانید به سرویس‌های تحریم و محدود شده برای کاربران ایرانی استفاده کرد. سرویس‌هایی چون ایکس باکس (Xbox)، اپیک گیمز (Epic Games) و… که دسترسی به آن‌ها تنها با تغییر DNS و دور زدن تحریم‌های جغرافیایی، برای کاربران ایرانی ممکن است.

 

در ادامه تعداد دیگری مناسب دیگر معرفی می کنیم:

دی ان اس الکترو:

Primary: 78.157.42.100

Secondary: 78.157.42.101

این دی ان اس برای بازی call of duty داخل PS5 بسیار مناسب است.

 

دی ان اس رادار:

Primary: 10.202.10.10

Secondary: 10.202.10.11

 

دی ان اس شماره 5:

Primary: 185.55.226.26

Secondary: 185.55.225.25

 

دی ان اس شماره 6:

Primary: 79.157.42.100

Secondary: 109.96.8.51

 

دی ان اس شماره 7:

Primary: 185.231.182.126

Secondary: 37.152.182.112

 

دی ان اس شماره 8:

Primary: 208.67.222.222

Secondary: 208.67.220.222

 

جمع بندی – بهترین دی ان اس ها برای کاهش پینگ

برای داشتن تجربه بهتر در گیمینگ و ورود به بازی های تحریم شده، لازم است تا از دی ان اس DNS استفاده کنید. در این مقاله بهترین دی ان اس ها برای گیمینگ را معرفی کردیم. این دی ان اس ها را روی موبایل خود ست کنید تا پینگ پایین و با ثباتی را داشته باشید. شما از کدام DNS برای اجرای بازی های محبوب پابجی و کالاف دیوتی موبایل استفاده می کنید؟

علی نوری
ارسال دیدگاه