از حساب استیم خود چطور محافظت کنیم؟

فعالسازی بک آپ کد حساب پلی استیشن

قسمت اول

از حساب استیم خود چطور محافظت کنیم؟

این پرسشی است که بیشتر کاربران جدید استیم با آن روبرو هستند، اگر بخواهیم خیلی شفاف پاسخ آنرا دهیم، باید بگوییم طمع کردن ممنوع!

بالای ۹۰ درصد از کاربران استیم بدلیل طمع ورزی اکانت استیم خود را از دست می دهند!

برای حفاظت از حساب استیم خود ۳ کار باید انجام دهیم، اول اینکه برروی لینک های که داخل چت استیم برایمان ارسال می شود کلیک نکنیم حتی اگر پیام از طرف صمیمی ترین دوستمان باشد.

اکثر این لینک ها با موضوع دریافت بازی و آیتم رایگان و یا شانسی و … . است که طمع کردن قربانی را هدف قرار می دهد.😊

دومین کار هم آشنایی با واژه‌ی سایت های فیشینگ و جعلی بودن است.

کافیست این واژه سایت های فیشینگ را گوگل کنید و کمی در مورد آن اطلاعات بدست آورید  ولی اگر فرصت آن را ندارید خیلی مختصر توضیح می دهیم.

رمزگیری یا ماهیگیری یا تله‌گذاری یا فیشینگ (به انگلیسی: Phishing ) به تلاش برای به دست آوردن اطلاعاتی مانند نام کاربری، گذرواژه، اطلاعات حساب بانکی و مانند آن‌ها از طریق جعل یک وبگاه، آدرس ایمیل و مانند آن‌ها گفته می‌شود.

بنابراین زمانی که می خواهید یوزر و پسورد حساب استیم خود را در یک سایت وارد کنید حتمن دقت کنید آدرس سایت صحیح و مطابق عکس زیر باشد:

هر سایت دیگری فیشینگ محسوب می شود، از این جهت که مثلا یک حرف از آدرس کم یا زیاد شده باشد.

مثلا steamcoommunity.com یک سایت فیشینگ از استیم هست.

 

سوم هم که جنبه پیشگیری دارد و همانطور که می دانیم پیشگیری بهتر از درمان است.

همیشه به خاطر داشته باشید گارد استیم خود را فعال نگه دارید.

برای اینکار ابتدا ایمیل متصل به حساب استیم خود را وریفای کنید. سپس یک شماره همراه به حساب خود اضافه نمایید. تا اینجا در اصطلاح شما گارد استیم خود را روی ایمیل فعال کرده اید.

برای فعالسازی گارد استیم رو موبایل نیاز دارید اپلیکیشن استیم را بر روی موبایل خود نصب کنید. سپس داخل حساب خود در این اپلیکیشن لاگین و گارد استیم برروی موبایل را فعال نمایید.

 

در پایان باید گفت بهتر است یک استیم والت کد نیز در اکانت خود فعال نمایید. برای خرید استیم والت کد معتبر و قانونی اینجا کلیک کنید.

علی نوری
ارسال دیدگاه