زمان عرضه پلی استیشن 5 پرو لو رفت

پلی استیشن دلوکس

به‌نظر می‌رسد که طرفدارها نباید زمان زیادی را برای عرضه کنسول پلی استیشن 5 پرو منتظر بمانند.

 

سونی اخیرا با انتشار تصویر جدیدی برای بزرگداشت سالگرد شروع کار پلی استیشن تلویحا طراحی پلی استیشن 5 پرو را تأیید کرد که شباهت غیرقابل‌انکاری به طراحی لورفته این کنسول دارد. اکنون در میان تازه‌ترین اخبار بازی مطلع شدیم که ظاهرا طرفدارها نباید زمان زیادی را برای عرضه PS5 Pro منتظر بمانند. همان‌طور که رسانه تک‌فورگیمرز گزارش داد، اینسایدر-گیمینگ با استناد به منابع خود ادعا کرد که این کنسول میان-نسلی در ماه نوامبر ۲۰۲۴ (آبان-آذر ۱۴۰۳) روانه بازار می‌شود.

 

تام وارن از رسانه ورج با استناد به منابع آگاه گزارش داد همه بازی‌هایی که در ۲۶ شهریور (۱۶ سپتامبر) یا پس از این تاریخ عرضه می‌شوند، باید از پلی استیشن 5 پرو پشتیبانی کنند؛ بنابراین این کنسول احتمالا فاصله زیادی تا معرفی ندارد. به‌نظر می‌رسد که مدل دیجیتال PS5 Pro با قیمت ۵۹۹ دلار و مدل دیسک‌خور با قیمت ۶۹۹ دلار روانه بازار می‌شوند و سونی برای معرفی این کنسول قدرتمند در تاریخ ۱۹ شهریور (۹ سپتامبر) ازطریق انتشار پست جدیدی در بلاگ پلی استیشن برنامه دارد.

 

سونی هنوز به‌صورت رسمی از مشخصات پلی استیشن 5 پرو رونمایی نکرده است، اما این کنسول احتمالا دارای پردازنده گرافیکی با قدرت ۳۳.۵ ترافلاپس، حافظه‌ای با پهنای باند ۵۷۶ گیگابایت بر ثانیه، همان پردازنده PS5 با قابلیت ارتقاء فرکانس از ۳.۵ گیگاهرتز به ۳.۸۵ گیگاهرتز و پشتیبانی از فناوری PSSR خواهد بود. بسیاری از گزارش‌ها به رونمایی از این کنسول ارتقایافته در ماه سپتامبر ۲۰۲۴ اشاره دارند؛ بنابراین سونی باید به‌زودی خود را برای انتشار اطلاعات رسمی آماده کند.

علی نوری
ارسال دیدگاه