راهنمای کامل خرید PS5 در ایران

پلی استیشن ۵ همراه با دسته

راهنمای کامل خرید PS5

درود به شما همه کاربران.

در این مقاله قصد آموزش خرید Playstation 5 را داریم تا شما با قیمت مناسب و ریسک پایین این کار را انجام دهید.

ابتدا باید انتخاب کنید که حضوری می خواهید خرید نمایید یا اینترنتی که به شرایط زیر بستگی دارد:

اگر در شهر بزرگی زندگی می کنید بهتر است حضوری خرید نمایید، اگر در شهری هستید که فروشگاه حضوری کمی دارد و یا نامناسب است، بهتر است اینترنتی خرید نمایید.

اگر برای شما مقدور است می توانید با یک سفر به نزدیکترین شهر بزرگ اطراف خود دسترسی و خرید خود را حضوری انجام دهید.

همچنین بهتر است در خرید اینترنتی از فروشگاه‌‌هایی خرید نمایید که تحویل فوری دارند و قدمت بالای ۱۰ سال داشته باشند. معمولا فروشگاه‌‌هایی که قیمت پایین‌تر در عوض تحویل ۱۰ تا ۲۰ روزه می‌دهند، ریسک بالایی دارند.(کوروش کمپانی رو یادتونه؟)

پیشنهاد شخصی من خرید بصورت حضوری است، مگر اینکه شما شخصی هستید که می تواند تا ۳۰ میلیون تومان ریسک از دست دادن پول خود را داشته باشد.

 

در حالت خرید حضوری به موارد زیر توجه نمایید:

ریجن کنسول PS5 مهم نیست (منظورم از ریجن یعنی سخت افزار دستگاه ریجنش کجا هست)، پس اگر ریجن اروپا، آمریکا و یا آسیا هرکدام ارزانتر بود آنرا تهیه نمایید. ریجن ۱،۲ و ۳ همان کشورهای ذکر شده هستند.

تحت هیچ شرایطی ریجن چین خرید ننمایید.

شما براحتی می توانید بعد از تهیه کنسول PS5 خود، حساب ریجن‌های مختلف آمریکا، ترکیه و یا اوکراین در آن استفاده کنید. (اگه سخت افزار می دونید چیه اینجا در این پاراگراف منظور از ریجن، نرم افزار بود.)

کنسول PS5 در دو حالت فیزیکی دیسک خور و دیجیتالی عرضه می شود، پیشنهاد شخصی من نسخه دیجیتالی است، چون شما همه بازی‌ها را می‌توانید دانلود کنید یا فایل‌های آنرا از شخصی تهیه نمایید. مگر اینکه هزینه اضافی دیسک خور بودن برای شما مهم نیست، پس دیسک خور خرید نمایید.

بعضی افراد نسخه دیسک خور به دلایل زیر پیشنهاد می کنند:

  1. وضعیت اینترنت کشور اگر یک روز ملی شود.
  2. سرعت پایین دانلود
  3. استفاده از مزیت تعویض دیسک بازی

با اینحال بازهم پیشنهاد من نسخه دیجیتالی است.

 

در ادامه بحث راهنمای کامل خرید PS5 به موارد زیر توجه نمایید.

در زمان خرید مطمئن شوید کنسول از قبل روشن نشده باشد، برای اینکار در اولین روشن شدن دستگاه، نمایش منحصربفردی قرار دارد که برای بار دوم روشن شدن نمایش داده نمی‌شود و هم بازی Astro در کنسول نصب شده باشد.

اگر کنسول ریست فکتوری شود، آن نمایش منحصربفرد بازهم هست ولی بازی Astro دیگر حذف شده است.

در زمان خرید زیر کنسول را چک نمایید، شماره سریال دستگاه باید بصورت لیزری چاپ شده باشد نه صرفا یک برچسب ساده!

 

گارانتی

یکی از نکات مهم دیگر گارانتی کنسول می‌باشد، که پیشنهاد شخصی من اینست که نیاز به گارانتی نمی باشد.

معمولا یک فروشنده شما را الزام به پرداخت هزینه ای اضافی برای گارانتی می‌نماید، که بهتر است شما زیر بار آن نروید، به جای آن از فروشنده بخواهید ۲۰ دقیقه کنسول را جلوی شما روشن نماید و شما در این زمان بازی Astro را انجام دهید، سپس به عملکرد ظاهری کنسول دقت نمایید.

مانند صدای عجیب یا مشکلاتی در تصویر و …

همچنین از فروشنده سه تا هفت روز مهلت تست بخواهید و کتبا در فاکتور قید نماید و آنرا مهر و امضا کند.

در این مدت شما بازی Fortnite یا هر بازی دیگر را روزانه چندین ساعت بازی کنید تا اگر مشکلی کنسول دارد مشخص شود.

اگر از فروشنده خواسته باشید بازی برای شما نصب نماید بهتر است در زمان تحویل گرفتن کنسول از سریال دستگاه عکس بگیرید(نا محسوس)، البته خیلی کم پیش می آید فروشنده‌ای دستگاه را جابجا کند.

در آخر پیشنهاد می‌کنم خودتان خرید و نصب بازی را یاد بگیرید، چون اکثر فروشندگان کنسول در این زمینه پول‌های گزاف و عجیبی از شما دریافت می کنند! حتی اگر منصف ترین فروشنده را پیدا کنید ولی در  زمینه نصب و اکانت بازی ها حسابی جیب شما را خالی می کند.

 

یکی از اقتصادی ترین اشتراک‌های پلی استیشن، اشتراک اکسترا می‌باشد. البته داخل ایران بیشتر کاربران از اکانت‌های ظرفیتی استفاده می‌نمایند.

علی نوری
ارسال دیدگاه